vineri, 30 decembrie 2011

Recenzie:Divergent!

“One Choice

One Choice, decided your friends.

One Choice, defines your beliefs.

One Choice, determines your loyalties - Forever.

ONCE CHOICE CAN TRANSFORM YOU”

Divergent este pe primul loc in Top 10 creat de mine, din cauza ca mi-a placut la nebunie lumea creata de Veronica si mai ales de la un timp sunt o mare fana a genului distopian.Am citit cartea in romana si in engleza ,un lucru foarte normal la mine,insa ceea ce vreau sa spun este ca a avut acelasi efect asupra mea.Aceasi dorinta de a citi mai departe si de a afla ce se intampla chiar daca stiam deja.Nu sunt genul de persoana care se omoara dupa violenta sau lucruri de genul..insa Divergent ma ajutat sa imi schimb parerea si sa realizez ca la nevoie vrei nu vrei trebuie sa reactionezi cumva.Relatia dintre Tris si mama ei este ceva de care toata lumea vrea sa aiba parte,mai ales atunci cand crezi ca ti-ai dezamagit parintii.Tot ce vrei sa afli este ca ei tin la tine chiar daca ai facut ceva gresit.Sacrificiul pe care mama ei l-a facut pentru Tris dovedeste ca iubirea unei mame este mai mare decat orice alt sentiment..Trebuie sa recunosc ca la inceput m-am gandit ca va fi inca o carte cu razbunare,politica si etc,dar m-am inselat.Personajele din Divergent se confrunta cu o lume total diferita de a noastra.Noi ne plangem in fiecare zi de prostia care exista in Romania,in timp ce in lumea creata de Veronica personajele se confrunta cu alte probleme.5 factiuni din care fiecare trebuie sa aleaga ori sa isi paraseasca familia, ori sa ramana cu ea.
Cand am citit pe Goodreads despre aceasta carte m-am gandit imediat la The Hunger Games.Si acolo personajele sunt obligate sa faca ceva ce nu vor adica sa participe la Jocurile Foamei,insa singura diferenta este ca exista 12 districte.Am ajuns sa compar cele doua serii.Uff...Sa revenim la subiect.
Actiunile lui Tris sunt de ajuns sa te faca sa vrei sa afli mai mult.Din momentul in care afla ca este Divergent pana la ultimul cuvant din carte.Nu m-am asteptat niciodata ca va alege Neinfricati sau ca se va indragosti de Four.Exista suspans,actiune si tot ceea ce adolescentul din ziua de astazi isi doreste sa gaseasca intr-o carte.
Cel putin asta cred eu.
Exista si personaje pe care le-am urat din prima secunda.Acestea sunt:Eric,Peter,Marcus(pentru tot ce ia facut lui Tobias),Drew si tot ceilalti care s-au crezut prea tari,cand in schimb au esuat din plin.
Personaje preferate:Tris,Four,Christinna,Will,Caleb,parintii lui Tris,Uriah,si etc.
Mi-a parut foarte rau pentru All.Parea asa de dragut si chiar se purta de parca era prietenul lui Tris.Cand am citit partea cu atacul asupra lui Tris am ramas socata.Tot imi spuneam in cand ca All nu era rau..dar iata ca adevarul este altul.Actiunile au fost pe placul meu pe parcurs,mai ales momentele in care Tris trebuia sa isi infrunte frica sau cand a aflat de ce Tobias s-a ales cu porecla Four.

Lumea creata de Veronica Roth este unica.
Fiecare personaj in parte are farmecul lui si cred ca nimic nu ar fi fost la fel.


Four.
Cand ma gandesc la Four uitati rezultatul..
Iar Tris...

Sfarsitul aceste cartii promite o continuare mult mai interesanta.Cel putin eu cred ca Tris nu va uita totul asa usor mai ales ca si-a pierdut parintii-care s-au sacrificat pentru ea- si era mai avea putin si il pierdea si pe Tobias.O asemnea pierdere iti da putere sa lupti mai departe ,chiar daca este greu.

Ei,bine,ca sa aflam ce se va intampla in continuare va trebui sa asteptam pana in Mai..
Aceasta carte a primit de la mine nota 10,dar pe Goodreads sunt doar 5 stele ceea ce inseamna ca a fost extraordianara!It was amazing!
Cei care nu ati avut sansa sa o citit va recomand sa o faceti deoarece merita!




Daca doriti sa comandati aceasta carte tot ce trebuie sa faceti este sa intrati pe site-ul Leda.



6 comentarii:

Simona Husaru spunea...

Foarte frumoasa recenzia! Dragute si pozele pentru persoaneje pe care le-ai ales. Eu inca nu am citit Divergent :( Insa sper ca reusesc curand. Din cate vad in recenzia ta se merita :D Daca ai citit-o si in engleza si in romana e ceva :D

Blacky spunea...

Iti recomand sa citesti Divergent.E absolut geniala.Cartea mea preferata din anul 2011.Am citit-o prima oara in engleza deoarece nu stiam ca va aparea la noi in tara,dar sincera sa fiu ma bucur.Asa mi-am dat seama de diferente.

handmade lorecris spunea...

tocmai mi-am comandat-o de pe elefant cu super promotia lor, abia astept sa o citessc :)

Timea spunea...

Momentan sunt in sesiune, dar dupa ce termin cu examenele o sa citesc cu siguranta cartea. Am auzit numai lucruri bune despre ea.

P.S. Steven R McQueen!!! Mi-e dor de Jeremy si TVD... din pacate mai avem mult pana in septembrie :(

Blacky spunea...

@Timea:Adevarul este ca Veronica Roth si-a facut multi fani in Romania.Si chiar merita.Divergent este o carte superba.
Si eu abia astept sa inceapa TVD din nou,dar mai trebuie sa avem rabdare un pic.

@Handmade lorecris:Merita!:)

Awaked spunea...

Ar fii interesant ca Steven sa joace rolul lui Four.Mi-a placut foarte mult recenzia ta, si da The hunger games seamana putin cu Divergent dar parca are ceva aparte. Cand am inceput s-o citesc nu mi-as fii putut imagina ca o carte atat de groasa ar putea fii citita atat de usor si repede.La un moment dat mi-a fost teama s-o termin.