luni, 9 ianuarie 2012

Recenzie:Ingerul Noptii.

Un jurământ sacru  
Un înger căzut
O dragoste interzisă

Pentru Nora Grey, dragostea nu face parte din plan. Nu s-a îndrăgostit niciodată de vreun băiat, în ciuda eforturilor depuse de Vee, prietena ei cea mai bună. Dar zâmbetul şăgalnic şi ochii pătrunzători ai lui Patch o atrag mai presus de orice raţiune. Patch pare să se afle oriunde este şi ea şi pare să o cunoască mai bine decât prietena ei cea mai bună, iar Nora nu se poate decide dacă să-i cadă în braţe sau să fugă din calea lui cât mai departe. După o serie de întâmplări înspăimântătoare, tânăra se găseşte prinsă într-un joc al răzbunării unde nimeni nu este ceea ce pare a fi, taberele se schimbă şi ascund secrete periculoase. În mijlocul unui străvechi conflict între nemuritori şi îngerii căzuţi, Nora trebuie să-şi înfrunte temerile şi să lupte pentru viaţa şi dragostea ei, iar o alegere greşită o poate costa viaţa.


Parerea mea
Pentru inceput trebuie sa mentionez faptul ca Ingerul Noptii a fost prima carte cu ingerii pe care am citit-o.Becca Fitzpatrci a reusit sa ma incante cu felul ei de a scrie,iar Patch ma cucerit din prima secunda.
Cel mai mult mi-a placut faptul ca este mult dialog si foarte putina povestire.Exista actiune,dar comportamentul lui Patch a facut totul si mai interesant.
Dialogurile dintre Patch si Nora au fost amuzante.
(1)"-Se pare ca stii totul despre mine,am spus intr-un final.Mai multe decat ar trebui.Se pare ca sti exact ce sa spui ca sa ma faci sa ma simt prost.
-E usor cu tine.
S-a aprins furia in mine.
-Recunosti ca faci asta intentionat?
-Asta?
-Chestia asta,ca ma provoci.
-Mai spune o data "provoci".Gura ta arata provocator cand o spui.(pag.25)"


(2)"Esti increzuta.Imi place chestia asta,Bombonico.
-Nu ma intereseaza ce-ti place.Nu ies cu tine.Nu la intalnire,nu singura.Stai putin,mi-ai spus "Bombonico"?
-Daca ti-am spus?
-Nu-mi place.
A ranjit.
-Asa ramane,Bombonico."(pag.55)
Pe langa asta scenele in care Nora a crezu ca va muri au fost destul de socante,dar foarte fain scrise.
Intrebarea mea este:De ce nu exista baieti ca Patch Cipriano in realitate?In fine..
Mi-a placut inceputul cartii,adica introducerea unde Chauncey a fost obligat sa faca juramantul.Un moment epic!
Incepand cu ora de biologie -unde s-au cunoscut-si pana la sfarsitul cartii atractia dintre Nora si Patch e evidenta.
Inca un personaj care mi-a placut este Vee Sky.Rolul ei in toata povestea a fost amuzant si placut .Nu cred ca mi-as putea imagina cartea fara ea.Momentele in care Vee isi dorea sa faca pe spionul sau detectivul,sau atunci cand facea diversiuni,au fost amuzante si placute.

(3)"-Vesti bune.Cipriano.Asta e numele lui de familia.Am vazut pe lista de prezenta a antrenorului.
-Si zambeste pentru ca...?
-Toata lumea stie ca elevii trebuie sa semnaleze medicamentele la cabinetul scolii.
Vee a tras de buzunarul din fata al ghiozdanului unde imi tineam tabletele de fier.
-Toata lumea stie ca ,de fapt,cabinetul medical e foarte convenabil asezat in secretariat,unde sunt pastrate si fisele elevilor.
Cu ochii scanteindu-i ,Vee m-a luat de brat si m-a tras spre usa.
-E vremea sa spionam cu adevarat."(pag 49)
Desi am mai citit cartea deja de doua ori-o data in engleza,apoi in romana cand a aparut la noi in tara-am fost uimita sa aflu ca atunci cand am recitit-o recent am avut parte de aceasi incantare.Parerea mea nu s-a schimbat deloc.
Becca Fitzpatrick a reusit sa ne ofere o lume in care iubirea adevarata intodeauna invinge si ca totul se poate schimba fara sa-ti dai seama.
Patch este genul de baiat misterios care face tot posibilul sa isi ascunda trecutul doar ca sa inceapa de la zero,in timp ce Nora este timida si ii este greu sa aiba incredere in cineva.Chiar daca relatia lor este complicata de la inceput trebuie sa recunosc ca se potrivesc.
Mi s-a parut un pic suspect faptul ca Jules si Elliot au aparut asa din senin,si chiar m-am intrebat care e rolul lor.Scenele au fost foarte faine descrie ,incepand cu cea in care Nora la lovit pe acel barbat cu masina si terminand cu cea de la liceu.
Nu m-am asteptat niciodata sa citesc o carte cu ingerii cazuti,nephilimi ca sa-mi placa asa de mult.
Este o carte foarte usor de citit ca mi-a atras atentia din prima clipa.M-am bucurat foarte mult cand a aparut la noi in tara.
Obsesia Dabrie de al convinge pe Patch sa devina inger pazitor ,apoi aparitia ei acasa la hotelul unde erau Nora si Patch,m-a cam scos din sarite,dar mi-am revenit repede dupa actiunea de acasa de la Nora.

(4)-Trebuia sa ma apropii de tine,a continuat Dabria.Dar nu puteam sa risc ca Patch sa ma recunoasca.
-Vrei sa spui ca m-ai spionat in timpul sedintelor de terapie?
-Trebuia sa stiu ce era intre tine si Patch.Trebuia sa aflu daca imi stai in cale.
-In cale?
-Locul lui Patch nu e aici.Il duc acasa."(pag.225)

Apoi urmeaza atacul lui Chauncey.Ugh!Cand ma gandeam ca disparitia Dabriei va calma lucrurile,apara Chauncey cu razbunarea lui.Ei,sincera sa fiu cred ca daca nu ar fi existat aceste scene cartea ar fi fost simpla,poate chiar plictisitoare.Dar atacurile au ajutat ca relatia celor doi sa se intareasca!YEy!

(5)"-Adica imi faci mie rau ca sa-i faci rau lui Patch.
-Punete in locul meu!Imagineaza-ti o ura atat de mare,care numai razbunarea ar putea-o vindeca.Imagineaza-ti ca nimic,dar nimic nu ar fi prea mult.Imagineaza-ti cum este sa cheltui cantitati uriase de energie si de riscuri ca sa supraveghezi cu atentie obiectul razbunarii,asteptand o ocazie nu doar sa te razbuni,dar si sa intorci balanta in favoarea ta.
Ochii i s-au fixat asupra mea.
-Tu esti ocazi aceea.
-Supraestimezi cat sunt eu de importanta pentru Patch,am replicat,in timp ce o sudoare rece mi se prelinge pe ceafa.Daca-mi faci mire rau nu o sa-l ranesti pe el.
-Intre cuvantul tau si al lui Elliot asupra acestui subiect ,il cred pe el."(pag 252)

Faptul ca Patch a ajuns sa-i pese destul de mult de Nora incat sa renunte la planurile lui nu m-a surprins deloc.Era evident ca pana la urma se intampla ceva. nu?
Adica daca chiar era ca Patch sa o sacrifice pe Nora povestea se termina si atunci?Era prea simplu si sec ca dupa atatea lucruri sa se termine asa!Dar nu a fost asa!Bun..deja scriu prostii...uff!>


(6)-Daca am murit,cum se face ca inca traiesc?
-N-am acceptat sacrifiul tau.
Am simtit un "Ah" un, se formeaza pe buze,dar n-a iesit.
-Vrei sa spui ca....?
-Spun ca l-am refuzat.
--------------------------
--------------------------
-Dar la ce bun un corp daca nu te pot avea pe tine?,a murmurat."(pag 265)
Becca stie cum sa isi faca fanii,si eu trebuie sa recunosc ca ma aflu printre ei.Ingerul Noptii este una dintre cartile pe care le-am citit cu multa placere.
Sfarsitul a fost placut si exact cum speram sa fie.Patch si Nora impreuna asa cum trebuia sa fie de la inceput.

Nota mea pentru aceasta cartea a fost 5/5-It was Amazing.
Va recomand sa o cititi.

Site unde puteti comanda cartea: Litera.   Libris.   Elefant.
Mai puteti gasi informatii si pe : GoodReads.

Un comentariu:

Cristinab spunea...

am citit-o sapatamana trecuta si mi-a placut enorm de mult!