luni, 6 februarie 2012

Recenzie:Daca as ramane.

Mia este o violoncelistă talentată în vârstă de 17 ani, cu o familie iubitoare şi un prieten minunat, Adam. Ea nu trebuie decât să aleagă dacă va merge la New York pentru a studia la Julliard sau dacă va rămâne în Oregon cu cei dragi. Însă într-o dimineaţă cu ninsoare, totul se schimbă, iar decizia pe care brusc trebuie să o ia este dramatică şi dureroasă. Mia îşi pierde părinţii şi fratele mai mic într-un accident rutier, şi, cu toate că nu îşi aminteşte momentul impactului, ea îi poate vedea pe cei din jur şi pe sine. Romanul este scris la persoana întâi, Mia evocă evenimente din viaţa sa, descrie ceea ce vede şi aude în spital, deşi nu poate simţi nimic şi este din ce în ce mai slăbită. Dragostea pentru cei rămaşi în viaţă şi pentru Adam şi pasiunea pentru muzica clasică vor determina alegerea pe care tânara o face la final. "Dacă aş rămâne" atinge teme importante, despre viaţă, moarte şi despre cum totul se poate schimba iremediabil într-o secundă. Cartea este inspirată de o tragedie reală.

Parerea mea.
Gayle Forman a reusit sa ne ofere o poveste care ni se poate intampla oricui,cel putin partea cu accidentul.Niciodata nu stii ce ti se poate intampla in clipa urmatoare.Ceea ce ne prezinta Gayle in aceasta carte este o poveste uiluitoare scrisa in asa fel incat sa te pui in locul personajului principal-adica Mia.Trebuie sa recunosc ca dupa ce am citit aceasta carte nu am putut sa imi scot din cap felul in care sunt descrise scenele-accidentul ,dar si momentul in care Mia isi revine.
Actiunea nu este foarte complicata ,ceea ce face ca aceasta carte sa fie unicata.Trebuie sa mentionez ca la sfarsit am plans.Nu pot explica ce sentimente aveam in acel moment ,insa probabil ca nu sunt singura care a reactionat asa.Ganditi-va cum ar fi ca un asemnea accident in care sa iti pierzi parintii si fratele/sora sa se intample in realitate?Ingrozitor.
Daca as ramane este genul de carte care mi-a deschis ochii si ma ajutat sa vad viata cu totul altfel.
Ceea ce mi-a placut iar foarte mult au fost amintirile Miei.Autoarea a avut grija sa ne dezvaluie cate putin din cele mai indragite amintiri ale personajului principal in care aflam si despre familia ei.
Inca un lucru care ma impresionat foarte mult a fost iubirea lui Adam fata de Mia si sacrificul pe care este el in stare sa il faca doar ca Mia sa lupte ca sa traiasca.

Cateva citate.

1.Nu te-ai asteptat ca radioul sa functioneze dupa aceea.Dar o face.Masina este eviscerata.Impactul cu o camioneta de patru tone,care merge cu o suta de kilometri pe ora si intra direct in laterala dreapta a masinii ,a avut puterea unei bombe atomice.A smuls usile,a facut scaunul pasagerului din fata sa zboare pe geamul soferului.A lovit sasiul,proiectandu-l in salturi pe partea cealalta a drumului si a smuls motorul de parca aceste elemente nu aveau decat fragilitatea unei panze de paianjen.A spulberat rotile si capacele rotilor departe in padure.A aprins stropii improscati din rezervorul de benzina ,asa incat mici flacarui sfaraiau pe asfaltul umed.Si era atat de mult zgomot.O simfonie de scrasnete ,un cor de bubuituri,o arie a explozie si,in final,aplauzele triste ale metalului dur taind lemnul moale al copacilor.Apoi s-a lasat tacerea,cu o exceptie:Sonata numarul trei pentru violoncel ,de Beethoven,rasuna inca.Cumva,radioul masinii este inca legat la batere,asa ca Beethoven se aude in linistea din nou instaurata a diminetii de februarie.

2."Daca ramai, voi face tot ce vrei. Voi renunta la trupa, voi merge cu tine la New York. Dar, daca vrei sa plec, voi face si asta. Vorbeam cu Liz si ea mi-a spus ca, poate, sa revii la vechea ta viata ar fi prea dureros, ca poate ar fi mai simplu sa renunti la noi. Asta ar fi cumplit, dar as accepta. As putea sa te pierd in felul acela daca nu te-as pierde azi.Te-as lasa sa pleci. Daca ramai."(Adam)

Nota mea pentru aceasta carte este 5/5.

Puteti comanda aceasta carte de pe urmatoarele site:
Rao.