luni, 26 martie 2012

Recenzie:My soul to take.

Ea nu vede oameni morti,dar simte cand cineva este pe punctul de a muri.Si atunci cand se intampla,o forta mai puternica decat ea o obliga sa zbiere.Literalmente.
Kaylee vrea doar sa se bucure ca a atras atentia celui mai dragut baiat din scoala.Dar ii este greu sa aiba o intalnire normala ,cand Nash se pare ca stie mai multe despre nevoia ei de a zbiera, decat ea.Si atunci cand colegii ei de clasa mor fara nici un motiv,doar Kaylee stie cine urmeaza.

Parerea mea.
Dupa cum stiti Libraria Online Libris ne ofera sansa sa avem in biblioteca noastra carti in engleza care nu au fost traduse si publicate la noi in tara.Ei,bine,saptamana trecuta am primit cartea My soul to take de Rachel Vincent pentru recenzie.
Primul volum din seria Soul Screamers este pur si simplu genial dupa parerea mea.Totul este unic ,as putea sa spun.Rachel a creat o lume in care nu exista:vampirii si varcolaci,doar demoni si banshees(nu stiu care este traducerea corecta a cuvantului banshee de aceea il folosesc pe cel in engleza..sorry).Daca nu ati auzit inca de banshee va dau eu o scurta explicatie ca sa intelegeti:"In legende banshee este o zana care incepe sa "urle" atunci cand cineva este pe punctul de a muri.In mitologia scotiana aceasta creatura se mai numeste  bean sìth sau bean-nighe,si este vazuta spaland hainele sau armura manjita de sange a celor care urmeaza sa moara.".Ei,bine,in acest caz prima explicatie se potriveste.
Personajul principal se numeste Kaylee Cavanaugh.O adolescenta normala care ajunge in acel punct in care crede ca este nebuna,insa adevarul este altul.
Totul incepe atunci cand Kaylee si prietena ei cea mai buna Emma sunt intr-un club.Stiu,e ceva normal si ce se poate intampla intr-un club?Mai nimic.In afara de dans,bautura si poate mai mult dans.Dar nu este doar asta.Povestea lui Kaylee nu este chiar asa simpla.Mama ei a murit cand era mica,iar tatal nu a suportat sa stea langa Kaylee din motive pe care ea nu le-a inteles.Si ,bineinteles,pe langa asta mai este ceva ce urmeaza sa afle.Mi-a placut foarte mult si chiar nu ma asteptam sa gasesc atatea lucruri noi.Recunosc ca am auzit de banshee doar in jocuri,dar nu si in carti.My soul to take este prima carte care am citit-o de doua ori si am avut parte de aceasi senzatie placuta .Adevarul este ca Rachel Vincent a cucerit inima adolescentilor cu o poveste total diferita plina de suspans,amuzament dar si un pic de drama.
Mai trebuie sa adaug faptul ca Kaylee locuieste cu unchiul si matusa ei,care de asemenea au o fiica pe nume Sophie.Drama Queen.
Unchiul lui Kaylee este si el bean sidhe,insa acesta nu ia spus niciodata lui Kaylee.Ea afla de la Nash Hudson-baiatul popular si adorat de toate fetele ,dar care are un secret pe care nu il stie nimeni.Viata lui Kaylee se schimba complet din momentul in care a zbierat pentru prima data-partea aceasta o puteti aflat daca cititi nuvela My soul Lose-si a fost internata intr-un spital de nebuni.Apoi se intampla la club,dupa ceva timp.Matusa ei este nevoita sa il sune pe Aiden,tatal lui Kaylee,dupa ce afla ca Nash ia spus tot adevarul-sau cel putin ce stia ei.Actiunea acestei carti este ciudata.Adolescenti care nu ar trebuii sa moara asa de repede,mor pur si simplu,fara ca cineva sa stie motivul.De fapt asa incepe totul.Kaylee vede o roscata in club care urma sa moara si o forta mai puternica decat ea o indeamna sa zbiere,dar aici intervine Nash.Acesta o scoate din club si reuseste sa o linisteasca.A doua zi acestia afla ca fata a murit.Trece mult timp si inca doua fete moarte,pana cand Kaylee afla ce se intampla cu adevarat.O spintecatoare omoara adolescenti care nu se afla pe lista ei.Cum afla Kaylee asta?Am uitat sa-l mentionez pe Tod spintecatorul!Ha!Il ador.Da,sunt Team Tod,chiar daca nu a aparut cine stie cat de mult.Tot ce a trebuit ca sa devin Team Tod a fost sa citesc cateva scene ,unele amuzante,unele serioase.Dar ce mai conteaza?Ah,da,si cel mai important lucru:Tod si Nash sunt frati.Cum a ajuns Tod sa fie spintecator?A murit.Mai multe detalii nu dau.
My sout to take nu este o simpla carte pe care o citesti o data si gata.Scenele,personajele sunt descrise in asa fel incat ti-ai dori sa te afli acolo,sa fi in locul personajului principal.Sa simti.Sa traiesti fiecare  clipa asa cum este descrisa in carte.Eu ,cel putin,mi-am imaginat cum ar fi daca as vedea un film.Mi-ar placea sa fie ecranizata.Chiar ar merita.
Au fost atatea momente faine in aceasta carte inca as reciti-o de inca 10 mii de ori.
Mi-au placut foarte mult personajele,in afara de Sophie.Nu sunt o mare fana a majoretelor ,asa ca...

Aici pun punct deoarece nu vreau sa dau mai multe detalii.Tot ce pot sa va mai spun este ca va recomand sa cititi My soul to take.Repet:este geniala!Fara varcolaci si vampirii!Cine nu ar vrea sa citeasca asa ceva?
Din prima clipa in care am vazut coperta(varianta UK) am adorato.
Poate pentru unii arata un pic ciudat,insa atat coperta cat si continutul merita nota 10 din partea mea.

Ceea ce mi-ar placea foarte mult este ca o editura din Romania sa se decida sa publice seria Soul Screamers.Eu zic ca merita sa incerci sa citesti macar primul volum,apoi daca iti place...