duminică, 13 mai 2012

Recenzie:Cele Tre1spr3zece Motive.

Nu poţi privi viitorul
Nu te poţi întoarce în trecut
Poţi afla secretul doar
…apăsând butonul „Play”.

CLAY JENSEN nu vrea să ştie nimic despre casetele pe care le-a înregistrat Hannah Baker. Hannah a murit. Şi secretele ei ar trebui îngropate odată cu ea.
Dar vocea acesteia îi spune că numele lui se regăseşte pe casete – şi că, într-un fel, el este responsabil de moartea ei.
Pe tot parcursul nopţii, Clay ascultă înregistrările. Merge pe urmele indicaţiilor lăsate de Hannah, prin orăşelul în care locuieşte… şi ceea ce descoperă îi va schimba viaţa pentru totdeauna.


Parerea mea..
O sa incep aceasta recenzie prin a spune faptul ca Cele Tre1spr3zece Motive este o lectie de viata pentru toata lumea.Pentru mine cel putin a fost.Am citit cartea si recunosc ca sunt lucruri care se intampla in viata reala in fiecare zi.Adolescentii se sinucid din cauza unor lucuri care le distrug viata,si ajung la concluzia ca nu merita sa continue asa.
Viata lui Clay Jensen s-a schimbat total din momentul in care a primit 7 casete cu 13 Motive.Motive care au facut-o pe Hannah Baker sa considere ca viata ei s-a terminat.Motive care au facut-o sa isi piarda increderea in oamenii din jurul ei.Viata nu este usora.Cu toti stim asta.Fiecare persoana se lupta in fiecare zi cu proprii demonii.Insa demonii lui Hannah Baker au indemnat-o sa se gandeasca la sinucidere.
Cu toti facem lucruri care s-ar putea sa aiba consecinte urate,sau sa afecteze viata altora.Insa ne dam seama prea tarziu.Sau niciodata.Personalele care i-au distrus viata lui Hannah au aflat asta dupa ce au ascultat casetele.Dar oare a fost de ajuns?Oare au regretat ce au facut?Sau au zis doar ca Hannah avea nevoie sa dea vina pe cineva?
Ei,bine,singurul nume care nu trebuia sa se afle pe acele casete era a lui Clay Jensen.El este numarul 9.Povestea 9 care ne arata ca macar ceva bun urma sa se intample in viata lui Hannah.Dar nu e asa de simplu.
Am citit aceasta carte gandindu-ma ca poate nu era cine stie ce,insa mi-am schimbat parere.Este o carte trista care ne arata cum viata unui baiat se schimba total intr-o singura noapte dupa ce afla lucruri care a crezut ca nu se pot intampla in viata unei fete.Ei,bine,totul este posibil.Cartea este scrisa din punctul de vedere a lui Clay,care asculta casetele incercand sa isi dea seama de ce le-a primit.De ce numele lui se afla pe lista aceea.Adevarul este ca nu ar trebui sa se afle.Povestea lui este una care dovedeste faptul ca este singurul care a incercat sa o cunoasca cu adevarat pe Hannah,dar era prea tarziu atunci.Nu avusese curaj sa se apropie de ea din cauza ca ii era frica ca tot ce se spunea despre ea era adevarat.Iar Clay intr-un final regreta asta.Regreta ca nu se apropiase de ea.
Consider ca toata lumea ar trebui sa citeasca aceasta carte.Poate cei care o vor citi isi vor da seama ca inca mai au timp sa repare unele lucruri care le-au facut gresit.Sau ca in viitor vor fi mai atenti.
Adevarul este ca in viata niciodata nu iti dai seama cu ce ai gresit,decat atunci cand este prea tarziu.In Cele Tre1spr3zece Motive ,Jay Asher ne ofera sansa sa aflam cum viata cuiva se poate schimba total.

Recenzia mea despre aceasta carte o sa fie scurta deoarece nu am cuvinte sa exprim tot ce simt.Tot ce vreau sa adaug este ca Cele Tre1spr3zece Motive trebuie citita de toata lumea.O recomand tutuor celor care citesc acest blog.Nu va luati doar dupa recenzii.Cititi-o pentru voi.Parerea voastra este cea care conteaza.Nu a celor din jur.


Nota mea: 5/5.

Site de unde o puteti cumpara.
Leda.
Libris.(Ro si Eng.)
Elefant.

12 comentarii:

alexa ioana spunea...

foarte frumoasa recenzia ta, imi place:)
inca n-am citit cartea, dar vreau neaparat sa fac rost de ea
si ai dreptate, in viata reala iti dai seama de greseli abia dupa ce le-ai facut..

handmade lorecris spunea...

buna recenzia.
nu e genul meu de lectura, dar avand in vedere recenziile si parerile multora cred ca o voi citi :)

Blacky spunea...

@Alexa Ioana.In viata reala niciodata nu stii ce greseli faci pana cand nu se intampla ceva si atunci iti vei da seama prea tarziu.

@Handmade Lorecris:Chiar daca nu este genul tau de lectura iti recomand sa o citesti.Nu este fantasy si in plus poti invata multe de la o asemenea carte.

Ramona Alexis spunea...

Cartea asta mi-a placut mult, cum ai spus si tu, e o lectie de viata pentru multi dintre noi.

Smiling Miss spunea...

Când văd cartea asta îmi vine să plâng. Mi-o doresc așa de mult. Am tot încercat la diferite concursuri și nimic:))...sunt ghinionistă, iar 40 lei nu-mi dă mama să dau pe ea.
Cred că am citit toate recenziile de pe toate blogurile legate de cartea asta.
Chiar îmi place:)

O zi frumoasă!

Blacky spunea...

Smiling Miss,sunt sigura ca pana la urma o sa faci rost de carte.Si eu am castigat-o la un concurs.Am avut noroc,dar in general am ghinion.

Niahara spunea...

Am citit romanul si mi s-a parut foarte bun, dar foarte dur in acelasi timp. Este pacat ca asemenea lucruri se intampla in viata de zi cu zi si ca nimeni nu incearca sa le opreasca.

Sabrina spunea...

Foarte buna recenzia. Am cumparat cartea cand a aparut, am citit-o pe nerasuflate si mi s-a parut o carte buna din care ai ce invata. Felicitari pt recenzie:*

Blacky spunea...

@Sabrina: Multumesc si ma bucur ca ti-a placut!:)

Petcu Melania spunea...

Wow, chiar nu am ce spune despre carte, si despre recenzie, desigur. Adica, am mai citit recenzii despre aceasta carte, dar nici una nu m-a pus chiar asa pe ganduri ca sa ma faca s-o citesc.
Continua tot asa cu recenziile :*.

horade spunea...

Ai scris una dintre recenziile acestei carti, care mie personal mi-a placut foarte mult. Aceasta carte ar trebui citita de orice adolescent, tanar sau chiar adult, deoarece iti va deschide o alta "perspectiva" asupra vietii. De altfel am aflat, ca sunt deja licee si universitati in lume, care o au inclusa in programa scolara, astfel incat tinerii sa o citeasca si sa discute apoi pe tema ei.
Iti sustin indemnul din finalul recenziei si comentez si eu: "Cititi-o pentru voi !"
Te felicit pentru activitatea ta, dar mai ales pe cea din sectiunea recenziilor !

Blacky spunea...

@Petcu Melania,ma bucur ca ti-a placut recenzia.Sincera sa fiu cand am scris aceasta recenzie nu m-am gandit ca este cine stie ce.

@Horade,da am auzit si eu de faptul ca aceasta carte a fost introdusa in programele de la liceele si universitatile din strainatate.Eu cred ca ar trebui sa faca asta si la noi in tara.Sau macar sa ii indemnam noi pe alti sa o citeasca.Eu am scris aceasta recenzie sperand ca cei care o vor citi sa se gandeasca si sa dea o sansa cartii.Macar am incercat.

Multumesc si ma bucur ca ti-a placut .