joi, 9 august 2012

Recenzie:Ratacire de Lauren Kate.



Dragostea nu moare!

Iadul pe pământ... cam asta înseamnă pentru Lucinda Price să fie departe de iubitul ei Daniel. Le-a luat o veșnicie să se regăsească, dar acum el trebuie să o abandoneze din nou, tocmai pentru a o proteja.

La Shoreline, o școală privată exclusivistă de pe coasta de nord a Californiei, Luce are parte de experiențe inedite, dar se află de fapt, în mijlocul unui război în care sunt implicate toate forțele răului. Într-un decor cu totul nou, dar la fel de periculos, ea învață să folosească umbrele ca fereastră către viețile anterioare și descoperă cu ajutorul lor că Daniel nu i-a dezvăluit adevărul întreg. Îi ascunde ceva- ceva extrem de periculos.

E oare posibil ca Daniel s-o fi mințit? E oare posibil ca destinul ei să fie, de fapt, cu totul altul? Câte vieți trebuie să trăiești pentru a găsi pe cineva pentru care merită să mori?

Recenzie.
Al doilea volum din seria Damnare de Lauren Kate este si mai interesant.Autoarea renunta de data asta la descrierile gotice al internatului Sword & Cross,si le inlocuieste cu scoala speciala pentru nefilimi Shoreline.
Mi s-a parut o schimbare destul de buna,care dupa parerea mea a fost bine venita.Da,lucrurile se complica ,dar felul in care autoarea continuia povestea este surprinzator.
Initial m-am gandit ca poate totul va fi la fel de "usor",acum ca cei doi sunt impreuna(Daniel si Luce),ca ea nu am mai murit ca inainte totul se va termina.Dar nu a fost asa.
Imi place ca de fiecare data cand incep sa citesc o continuare a unei povesti incredibile,mereu am parte de surprize placute.Adevarul despre acele umbre,care de fapt sunt mesageri.Personaje noi.O locatie noua.O aventura noua.Nu m-am gandit niciodata ca cele umbre vor fi cele care o vor ajuta pe Luce sa afle adevarul,dar a fost o surpriza placuta.
 Lauren a complicat un pic relatia dintre Daniel si Luce.Cei doi mai mult s-au certat in acest volums si au stat despartiti.Daniel incearca sa o protejez,dar nu ii spune adevarul.Luce este confuza si actioneaza dupa capul ei.
S-au intamplat atatea lucruri incat nici macar nu stiu despre care sa mai scriu.Cu cat citesc mai mult,cu atat imi dau seama ca povestea creata de Lauren nu este chiar asa de simpla precum credeam.Ma bucur.
Da,este destula drama.Avem parte si de actiune.Este bun si atat.Aflam mai multe despre rolul umbrelor in povestea asta,dar si despre decizia importanta a lui Daniel.
Lucruri care desi par simple ,sunt destul de complicate.
Trebuie sa recunosc ca mi-au placut personajele noi.De Miles,Shelby,Francesca si Steven.Desi la inceput Shelby ma scotea din sarite progresul pe care l-a facut mi-a schimbat parerea despre ea.Miles este un personaj dragut.Mi-a placut faptul ca a ajutat-o pe Luce de cateva ori si ca a fost un prieten bun.
Francesca si Steven-cuplul minunte de la Shoreline.Asa le-am spus de la inceput.Ei,bine,un cuplu format din doi ingerii cazuti din care unul este demon,nu este tocmai ceva obisnuit.
Ratacire este continuarea ideala a razboiului care a inceput in Damnare.O continuare care m-a tinut cu sufletul la gura sperand ca nu o sa fiu dezamagita.Si nu am fost.Minciuna are picioare scurte,iar adevarul iasa mereu la suprafata.In cazul acesta faptul ca Daniel avea prea multe secrete fata de Luce nu a fost un lucru foarte bun.
Inca ceva care mi s-a parut un pic ciudat este faptul ca toti nefilimi stiau de povestea lui Daniel si Luce.Nu stiu de ce mi s-a parut asa de ciudat,avand in vedere ca Luce murise de atatea ori incat iubirea dintre ea si Daniel devenise practic o legenda.
Ingerii buni sau rai,cu toti au ceva in comun:Luce.
Dar de data asta ei se aliaza pentru a o tine in siguranta.Proscrisi?Well,asta este inca o noutate care are un rol important in acest volum.
Ma bucur ca Lauren a decis sa renunte la descrierile gotice.Nu sunt o mare fata a gotului,asa ca prefer de o mie de ori scoala Shoreline,decat Sword & Cross.Aces loce este mult mai placut,dar la fel ca si cealalta scoala devine un fel de inchisoare pentru Luce.
Acum dupa ce am citit Ratacire sunt nerabdatoare sa citesc si Pasiune.
Povestea lui Daniel Grigori si a Lucindei Price continua oferindu-ne o aventura de neuitat.


Un citat care mi-a placut foarte mult.Il gasiti fix la sfarsitul cartii.

"Oare avea sa o gaseasca?
Fara discutie.
Si s-o salveze?
Intodeauna."

Nota mea:5/5.

Puteti sa comandati cartea de la :LITERA , LIBRIS(Ro si Eng) si ELEFANT.

2 comentarii:

Antonia Calina spunea...

Imi place recenzia ta . Cum am mai spus si la recenzia de la Damnare , imi amintesc de momentele in care am citit si eu cartea. Mie nu prea mi-au placut la inceput personajele noi , ma refer la Shelby si la Miles.Shelby m-a enervat pentru ca i-a zis lui Luce ca a fost impreuna cu Daniel inainte si Miles pentru ca a sarutat-o (momentul cand Daniel a vazut faza asta m-a enervat la culme) , dar dupa aia m-am obisnuit cu ei si-au inceput sa-mi placa.
Sincer , Daniel a avut unele momente in care efectiv m-a scos din sarite pentru ca se purta cu Luce de parca ea ar fi fost catelul lui , nu adevarata lui dragoste. Insa la final , cand a plecat dupa ea fara ezitare m-a facut sa-l plac si mai mult.
Si citatul de la sfarsitul cartii e unul dintre citatele mele preferate. Din prima carte am mai multe , dar din a doua doar asta.

Blacky spunea...

Ma bucur ca iti place recenzia.Si mie mi-a placut foarte mult ca a plecat Daniel dupa Luce fara sa ezite.Din pacate trebuie sa existe si momente urate,dar macar s-au terminat,iar acum ceea ce urmeaza este mai important.