joi, 6 septembrie 2012

Recenzie:Uratii de Scott Westerfeld.

Bestseller NEW YORK TIMES

TOATĂ LUMEA VREA SĂ FIE FRUMOASĂ!
E CEVA RĂU ÎN ASTA?

Tally e pe cale să împlinească şaisprezece ani şi... de-abia aşteaptă!
Nu ca să-şi ia permisul de conducere, ci ca să devină frumoasă.
În lumea ei, cea de-a şaisprezecea aniversare aduce cu ea o operaţie care te transformă dintr-o persoană considerată ca fiind de o urâţenie respingătoare într-una uimitor de frumoasă.
Dar noua ei prietenă, Shay, nu vrea să fie frumoasă. Mai degrabă ar risca să trăiască în afara acestei lumi. Când Shay evadează, Tally află care este de fapt adevărul în ceea ce-i priveşte pe frumoşi. Autorităţile o pun pe Tally în situaţia de a alege între două variante la fel de rele: fie o va găsi pe prietena ei şi o va spiona, fie nu va mai fi niciodată frumoasă.
Ca urmare a alegerii pe care o va face Tally, lumea ei se va transforma pentru totdeauna.

Într-o lume a oamenilor extrem de frumoşi, cei normali sunt în pericol.

CARTEA ÎNTÂI DINTR-O SERIE CAPTIVANTĂ!



Recenzie:

Am primit cartea Uratii de Scott Westerfeld de la Libraria Online Libris pentru recenzie.Multumesc!

Cand am inceput sa citesc Uratii de Scott Westerfeld nu am stiu la ce sa ma astept.Da,am auzit multe pareri destule -unele bune,altele rele,asa ca m-am gandit ca o sa fiu dezamagita.Am asteptat atat de mult ca sa citesc cartea,eram foarte curioasa sa aflu despre ce este.Am citit mai de mult descrierea,dar niciodata nu m-am apucat de ea.Pana acum.
Pot sa spun ca este o poveste destul de interesata.Un pic complicata,dar destul de originala.Asta este tot ceea ce conteaza pentru mine-ca subiectul sa fie original.
Poate nu a fost 100% perfecta.Poate au fost scene care mi s-au parut exagerate,sau care ar fi putut sa fie desrise mult mai bine..Nici eu nu mai stiu ce scriu,insa pot sa spun ca nu a fost deloc rau.Am citit cartea cu multa placere si am descoperit cateva lucruri care chiar sunt ignorate de aproape toata lumea.
In mare parte autorul a incercat sa ne arate cat de importanta este frumusetea pentru unii si ce ar fi in stare sa faca pentru a o obtine.Tradare.Adevar.Incerci sa faci ceva pentru tine,dar ajungi sa afli chestii care iti schimba complet parerea.Cam asa ceva s-a intamplat in Uratii.
Diferenta dintre Uratii si Frumosi.Ei bine,in aceasta carte tot ce trebuiau sa faca Uratii era sa astepte varsta de 16 ani pentru a deveni Frumosi.Dar exista si persoane care nu vor asta.
Am fost surprinsa de felul in care Scott a reusit sa intoarca situatia,dar mi-a parut rau ca au existat acele scene in care cartea a fost un pic plictisitoare.Poate nu am inteles 100% mesajul care vroia sa il transmita autorul,dar pot sa spun ca am fost curioasa sa aflu daca -asa cum m-am asteptat de la inceput-va exista ceva care sa ii schimbe felul de a gandi a personajului principal.Si asa fost.
Nu pot sa spun ca nu mi-a placut de personajul principal-Tally-,insa obsesia ei de a deveni frumoasa ma cam scos din sarite.Dar m-am bucurat ca lucrurile s-au schimbat intr-un final.
Sincera sa fiu au fost destule momente la care nu m-am asteptat.Cred ca cel mai urat lucru din aceasta carte a fost faptul ca Tally a tradat-o pe Shay,chiar daca la final ajunge sa faca cateva lucruri care se presupun ca ar trebuie sa fie bune.
Toata lumea vrea sa fie frumoasa.Toata lumea viseaza la acea zi in care va parasi orasul Uratilor pentru a se alatura frumosilor.Insa nimeni nu stie ca undeva exista un loc in care Uratii gasesc un pic de normalitate.Dar oare acel loc va exista in continuare sau totul se va schimba?Normalitatea acea consta in munca,dar fericire.Un loc unde toata lumea este egala.Cam acesta a fost subiectul cartii.Autoritatile sau mai bine spus Circumstantele speciale aveau nevoie de o Urata pe care sa il oblige sa faca ceva.Un santaj,mai pe scurt.
Obsesia te poate impinge sa faci multe lucruri la care nu te-ai gandit niciodata,insa sa iti tradezi cel mai bun prieten,este cel mai rau.
Tally Youngblood a facut-o,dar intr-un final -sau mai bine spus finalul cartii ne lasa cu mai multe intrebari.
Scott a creat o lume in care exista doua tipuri de oameni-Uratii si Frumosi.O lume in care exista reguli,dar toata lumea este obisnuita sa faca nazbatii,dar totul se schimba din momentul in care autoritatile intervin.Era ceva la care m-am asteptat.
Mi-a parut rau pentru Shay.A primit exact ceea ce nu a vrut,iar felul in care a afectat-o a fost destul de rau.

O carte destul de buna.Un subiect interesant care sunt sigura ca o sa va atraga atentia si o sa va doriti sa citit urmatorul volum.Personajele au fost destul de placute-asta daca nu tin cont de cateva scene.

Va recomand sa cititi cartea.

Nota mea:4/5.

Puteti comanda cartea de pe site-ul Librarie Online Libris-Uratii.

5 comentarii:

Niahara spunea...

All in all mi-a placut Uratii, desi nu consider acest roman ca facand parte din romanele mele preferate. Anumite scene m-au enervat groaznic, insa altele mi-au placut.

Blacky spunea...

Acelasi lucru as putea sa spun si eu,insa eu consider ca o nota de un 4/5 e suficienta.Povestea ar fi fost interesanta daca nu ar fi existat atatea scene unele enervante iar altele plictisitoare.

Rucsi Rucs spunea...

suuper:*
și eu vreau să o citesc :o3

Bivolaru George-Cristian spunea...

Foarte buna recenzia, felicitari! Acum ma apuc si eu de cartile acestea:d

Blacky spunea...

Multumesc si sper sa iti placa cartea.