sâmbătă, 22 iulie 2017

Recenzie: Regina Umbrelor (Tronul de Clestar #4 ) de Sarah J. Maas.






Celaena Sardothien a revenit în regatul său, pentru a-şi duce la bun
sfârşit răzbunarea şi a-şi elibera ţinutul de tiranicul rege care a
răpit magia. Pentru prima dată, şi-a acceptat identitatea. Este Aelin
Galathynius, Regina Terassenului, însă, înainte de a redobândi tronul,
trebuie să lupte. Cel de-al patrulea volum al seriei Tronul de cleştar
continuă aventurile Caelenei, în drumul său spre un deznodamânt care
i-ar putea schimba viaţa pentru totdeauna.





Recenzie:



Ea era mostenitoarea focului.Ea era focul,si lumina,si cenusa ,si taciunii.Ea era Aelin Inima-de-Foc si nu-si pleca capul in fata nimanui si pentru nimic,cu exceptia coroanei care i se cuvenea prin sange,supravietuire si triumf.

Daca cineva o sa imi spuna candva sa descriu aceasta carte in cateva cuvinte raspunsul meu o sa fie:Genial.O nebunie.Si cea mai buna poveste.
Dupa ce am terminat de citit Tronul de Clestar,Diamantul de la Miezul Noptii si Mostenitoarea Focului mi-am zis ca daca ceva urias se va intampla in Regina Umbrelor nu o sa fiu suprinsa..Eii,bine!A fost ceva la care chiar nu m-am asteptat,deoarece asa cum am scris in recenzi cartii Diamantul de la Miezul Noptii,m-am asteptat ca cineva sa isi respecte promisiunile.Si asa a facut.In tot sensul cuvantului.

In timp ce citeam cartea incercam sa raman calma si sa nu citesc totul foarte repede.Nu am vrut sa termin de citit cartea prea repede,dar recunosc ca am fost prea curioasa si extrem de entuziasmata sa citesc totul.

Si a meritat.Fiecare minut.Fiecare capitol.Fiecare pas.
Ei bine,nu am crezut ca o sa recunosc asta.

Asa ca,distractia incepe!


Ea era un nor involburat al mortii,o regina a umbrelor,iar acesti oameni erau deja morti. 

In aceasta carte multe lucruri nebune s-au intamplat,dar Celaena(sau ar trebuii sa-i spun Aelin?) este hotarata sa-si recupereze coroana si sa-si razbune prieteni,familia si toti acei oameni pe care i-a pierdut.Dar prima persoana de pe lista ei este Arobynn,barbatul care a ajutat-o sa devina asasina si barbatul care a furat ceva de la ea.

Din nou,au fost atatea urcusuri si coborasuri.Au fost momente cand am fost prea socata si au fost momente cand am vrut sa rad cu voce tare.Si uneori,momente cand am citit paginile prea greu,deoarece mi-au frant inima din nou si din nou.Dar dupa tot,dupa toate urcusurile si coborasurile,ceva buna s-a intamplat.
Personajele au fost fantastice.Chiar daca stiam asta deja,m-au impresionat cu fiecare pas pe care l-au facut si cat de hotarati erau sa se lupte impotriva raului:Regele.
Dar speranta-speranta pentru ceva mai bun,pentru ca ceva sa se schimbe..A fost incredibil.

Eleganta,feminina si complet salbatica.Afectuoasa si ferma-indestructibila,asa era regina lui.

Trebuie sa recunosc ca tot ceea ce a facut Aelin in aceasta carte a fost un misteriu.Fiind hotarata sa faca ceea ce era mai bine pentru toata lumea,Aelin a avut prea multe secrete si ,ca intotdeauna,a reusit sa ma surprinda cu planurile ei.Am urat-o putin pentur asta.Dar,sincera sa fiu,sa tina atatea secrete nu a fost chiar asa rau,mai ales ca a fost tradata de prea multe ori.
De la inceput pana la sfarsit am fost fascinata si am admirat felul in care Aelin a planuit totul.Cum a reusit sa faca ceea ce isi dorea,chiar daca uneori isi risca prea mult viata.Dar a fost o razboinica in tot sensul cuvantul.SI fiecare pas pe care l-a facut a fost calculat si,da,nebun.
Cea mai tare scena?In ciuda scenei in care ea si Dorian si-au unit puterile,am adorat planurile ei de a-l distruge pe Arobynn.Acel barbat merita tot ceea ce Aelin a reusit sa ii faca.Tot.
Dar au fost momente cand am crezut ca totul a fost prea mult pentru ea.Pentru inima ei.Incerca sa lupte prea mult singura..Si doar asta putea sa o puna in genunchi.Greutatea unei lumii intregi.

Razboinici Fae:nepretuiti intr-o lupta- si o pacoste pentru ea,in restul timpului.” 

Sincera,imgineaza-ti ca o vezi pe Aelin cu Aedion si Rowan,toti trei impreuna.Trei persoane incapatanate care incercau sa supravietuiasca impreuna dar erau prea incapatanate si prea nebune.Recunosc ca mi-a placut fiecare minut.
La inceput am fost un pic dezamagita deoarece am crezut ca nu o sa citesc despre Rowan in aceasta carte,dar am fost placut surprinsa cand a aparut.Yay!
Si Aedion?Am adorat reactia lui cand a vazut-o pe Aelin pentru prima oara in aceasta carte.Ranit sau nu,el a vazut-o asa cum era: o Regina.
Amandoi,Aedion si Rowan au demonstrat ca erau capabili de orice doar ca sa o puna pe Aelin inapoi pe tron.

Se luara de mana.
Asadar,lumea se sfarsea.
Si incepea urmatoarea.

Dupa tot ceea ce s-a intamplat cu Dorian in Mostenitoarea Focului...Ei ,am crezut in aceasta carte o sa-l urasc.Am crazut ca nu mai exista speranta pentru el,chit ca au fost acele capitole cand am realizat ca inca mai exista speranta.Partea lui in tot ceea ce s-a intamplat a fost importanta si faptul ca se lupta cu raul din el in felul lui,m-a facut sa imi schimb parerea.Nu l-am urat niciodata si asta nu o sa se intamplat.Este acelasi barbat despre care am citit in Tronul de Cristal,dar acuma?Este mai mult decat atat.Doar un cuvant:Rege.
Partea in care el si Aelin au distrus totul?A fost cea mai tare scena!Si sunt foarte bucuroasa ca el este in regula si ca nu a trebuit sa il pun pe lista : Personaje pe care le-am iubit dau au devenit rele.Asa ca,bine ai revenit,Dorian Havilliard!

"Pot sa-l vad?''
Stiind la ce se referise ,isi ridicase mainile.Panglici,pene si flori de foc auriu si rosu dansasera prin camera lui,luminoase,pline de glorie si elegante.Cand flacarile se stinsera,lui Chaol ii dadusera lacrimile."Este minunat",spusese in cele din urma.


Chaol-saracul Chaol.Acest om nu a incetat sa ma surprinda.De la inceput am stiut ca ceva in legatura cu el care m-a facut sa cred ca o sa lupte pentru regele lui pana la sfarsit,chiar daca nu pentru regel care trebuia.Dar pas cu pas s-a schimbat atat de mult si intr-un final a vazut adevarul.Despre tot.
Serios!Inca este preferatul meu.Chiar daca a facut unele greseli si s-a comportat de parca el era singurul care l-a ajutat pe Dorian.Dar in acesta carte?Mi s-a frant inima pentru el.Pentru acel baiat care si-a sacrificat viata pentru bine.Si sunt foarte recunoscatoare ca o sa mai am sansa sa citesc despre el.
Macar acum stiu ca este interesat de altcineva.
Nesryn Faliq-un personaj nou destul de interesant.Puternica,inteligenta si o prietena adevarata,Nesryn Faliq a fost exact ceea ce trebuia in aceasta carte.Nu pentru Aelin,Aedion sau Rowan,ci pentru Chaol.Nu o sa scriu mai mult despre ea.

Manon privi spre vest,dincolo de munti."Speranta",ii zisese Elide-pentru un viitor mai bun.Pentru un camin.Nu ascultare,brutalitate sau disciplina.Ci speranta.

Manon Blackbeack-atunci cand am inceput sa citesc despre Manon nu am stiu ce sa cred despre ea.Da,este importanta si toate cele,dar nu am fost interesata sa aflu mai multe despre ea,pana acuma.Pana in momentul in care ea si Aelin s-au luptat.Pana cand Manon a aflat adevarul despre tot.Vrajitoarele-toate acele capitole despre ele mi s-au parut putin ciudate si am sperat ca cumva totul o sa se schimbe pentru ele.Si asa s-a intamplat.Dar,parerea mea despre Manon s-a schimbat deoarece a avut parte in acea scena-scena in care i-a dat un motiv lui Aelin ca sa-l salveze pe Dorian.


-Zece ani de umbre,dar pana aici.Aprindeti intunericul,Maiestate.

Restul?Chit ca a fost cea mai buna lupta despre care am citit pana acuma,inca incerc sa procesez foarte multe lucruri.Si acuma stiu faptul ca lucrurile o sa se schimbe si ca o sa citesc mai multe in cartea urmatoare.
Lupta,cel putin de data asta,s-a termin.Regele-acea parte s-a schimbat si persoana care a ajuns merita acel titlu,chiar daca nu stia cum sa inceapa.Sclavi?Inca un lucru care s-a schimbat.Mai pe scurt totul s-a schimbat.
Aelin a castigat o lupta.A reusit sa le dea oamenilor speranta.Dar in primul rand a reusit sa arata tuturor ca este capabila de orice doar ca sa salveze persoanele pe care le iubeste si ca sa faca ca lumea sa fie un loc mai bun.
Urcusuri si coborasuri.Cea mai buna lupta.Incapatanate,puternice si cele mai bune personaje.Dar cel putin binele a castigat.
O lupta.Tot ce mai imi ramane acuma este sa astept in continuare ca sa aflu ce se va intampla cu personajele mele preferate.




Recenziile pentru primele trei volume din aceasta serie le gasiti pe blog: Tronul De Clestar , Diamantul de la Miezul Noptii si Mostenitoarea Focului. 
Goodreads: Regina Umbrelor (recenzia in engleza)

Niciun comentariu: